Eerste week op reis - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marijke en Sanne Fleury - WaarBenJij.nu Eerste week op reis - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marijke en Sanne Fleury - WaarBenJij.nu

Eerste week op reis

Door: Sanne en Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Sanne

08 November 2012 | Namibië, Swakopmund

De eerste week van onze reis zit er alweer op. Afgelopen week zijn we van Kaapstad, via de Grote Karoo (halfwoestijn) naar Namibië gereisd, waar we momenteel in Swakopmund zijn.
De eerste dag zijn we naar Kaap de Goede Hoop geweest. Er stond zoveel wind dat er letterlijk mensen van hun voeten werden geblazen! Marijke heeft de wind getrotseerd en de route van Kaap Punt naar Kaap de Goede Hoop gelopen. Sanne had het al gedaan en gezien de staat van het voetje, deze keer overgeslagen (achteraf was dat helemaal niet erg ;) ) We sliepen in Tankwa Tented Camp, in the middle of nowhere. Wel erg leuk, met een gezellig kampvuur :)
Daarna naar het Augrabies N.P waar Marijke een 'pittige' wandeling heeft gedaan. In ruim 40 graden klimmen over rotsen e.d. Dat heeft het missen van de sportschool de afgelopen weken ruimschoots gecompenseerd!
Daarna gingen we logeren bij 'Oom Jan'. De omgeving kwam zo uit de Lion King! Mooie sundowner tour gedaan en Oom Jan vertelde over het leven 250 km(!) vanaf het dichtstbijzijnde dorp. Je zou de foto's moeten zien (helaas kunnen we die er nu niet opzetten, dus dat wordt wachten tot we terug zijn).
Via een heleboel zand en hitte (> 40graden) in de Sossusvlei en een rondleiding door de Boesman die prachtig kan vertellen over het woestijnleven en de Bosjesmannen, zijn we inmiddels in Swakopmund. En ja, het is hier Duits! Zowel de taal, het eten als de temperatuur. Met 21 graden is het hier, voor ons, koud!
Komende weken gaan we naar het Etosha N.P en Chobe N.P om hopelijk veel wilde dieren te spotten, Okavanga Delta (nijlpaarden!) en Rundu, een echt Namibisch dorpje. We vermaken ons hier prima en de tijd vliegt voorbij!

Liefs Marijke en Sanne

• 08 November 2012 - 10:50

Marijke En Sanne Fleury:

Voor iedereen die de afgelopen tijd een reactie heeft geplaatst: dank jullie wel! Super om te merken dat jullie ons volgen en met ons meeleven. Tot snel! Liefs Sanne en Marijke

• 08 November 2012 - 11:11

Ronnie:

Hoi dames waar is dat feestje te doen van 14 november in wijchen bij ben of stuur jij gewoon een taartje na ons toe was wel leuk hoor nou nog veel plezier in de rimboe van ome Jan Gr. Uit oss

• 10 November 2012 - 18:48

Fred En Ria:

Hallo Marij en Sanne,
    Nog heel veel plezier de komende weken en geniet ervan!
    Groetjes Fred en Ria

• 12 November 2012 - 20:15

Carel En Astrid:

Hoi Marijke en Sanne
    We hebben jullie reisverslagen gelezen: wat een geweldige ervaringen en wat hebben jullie daar prachtig werk verricht voor die gehandicapte kinderen. Petje af en alle complimenten hoor!
    Geniet nog van een fijne tijd in deze laatste weken in het Afrikaanse land!
    Marijke alvast Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Liefs Carel en Astrid

• 13 November 2012 - 10:30

Opa Jan En Marian:

Wat hebben jullie veel voor deze kinderen kunnen betekenen daar kunnen jullie trots op zijn!
    Marijke alvast gefeliciteerd met je verjaardag en maak er nog een fijne tijd van, maar dat zal wel lukken.
    veel liefs opa jan en marian.

• 14 November 2012 - 16:40

Hennie En Inge:

Marijke en Sanne

Marijke van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zet de laatste week de bloemetjes nog maar eens goed buiten.

Groetjes Inge en Hennie en familie.

• 14 November 2012 - 19:51

Wilma Peters:

Hallo dames,
    Wat een super leuke reis zijn jullie aan het maken, leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Marijke van harte gefeliciteerd met je verjaardag, gezelligedag en maak er een leuk Afrikaans feestje van.
    Veel plezier toegewenst.
    Groetjes Wilma Peters

• 15 November 2012 - 22:11

Titia :

Hoi dames,
    Jullie maken prachtige avonturen mee. Je zult genoten hebben van wat je voor de kinderen en ouders hebt kunnen betekenen in de slums. Namibië moet een zeer bijzonder land zijn. Het staat hoog op onze verlanglijst. Geniet er volop van. Hartelijke groeten uit Wijchen, Titia

• 28 Oktober 2013 - 22:55

Ron: